Alla inlägg under september 2010

Av Nathalie Bergkvist - 18 september 2010 13:22

Iron har fått vila nu i två dagar då jag igår inte hann efter jobbet, började 7 slutade 12, sen skulle ja vara barnvakt å sen i fredags fick han vara ledig då jag hade huvudvärk.

Men i torsdags så blev han longerad, jag kommer nog longera honom den dagen han ska vara ledig då han behöver vara igång för annars blir han så santans pigg.

I onsdags hopptränade jag för Jonas och det gick bra, går mkt framåt å snart blir det tävling igen då Jonas ska ut & tävla med en unghäst snart, då följer ja med på Iron å hoppar 1 meter. Höjden gör mig inte så mkt men det är att komma rätt vi har haft problem med, men nu sitter det. Händer la att jag släppt honom inför hindret men det går framåt.

Jag har ju ett schema i stallet som jag följer, mkt bra å ha då så man vet vad som ska göras isället för att bara, 'idag gör vi de, å de, å de.' Jag tycker det är bätttre att ha ett punktligt schema, det händer la att jag avviker från det då jag ska hoppträna, men inte annars.

Jag längtar mkt till jul då jag hoppas man kan få träna för Dan "Danne" Aspégren som utan tvekan är den bästa dressyrtränare som jag någonsinn tränat för.


*I You Want It, Just Go For It*

Av Nathalie Bergkvist - 6 september 2010 21:45

Hmm...det var ett tag sen ja, vet inte riktigt vad ja ska skriva, har ridit en massa å tränat en massa inför senaste tävlingen som sen gick kanon, red Mozart på 63.93 % å han är 5 år gammal i en LB:3  så vi blev 5a av 12 startande & det var första starten sen förra året runt augusti. & Iron var med oxå som mamma ridit superbra, min mamma är hemskt duktig på att rida och även en utav mina tränare. Iaf han red ja på 62, 42 % å blev 8a på :) Det var bara 3 placerade så ja var mkt nöjd med den dagens insatt. Tävlingen var den 6e Augusti i Malung. & mamma hade hört några disskuter Mozart & sagt: såg du den första hästen, han Mozart, shit vad fin han var, han är efter Métall- Marino.
Gissa om ja steg högt då:) Men han är hemskt fin, ska bara träna fram hans skritt mera så blir detta bra, har ju ett mål, men det nämner ja bara för närmaste å för mej själv:)

Irons hoppning går mkt bättre ska snart tävla 110 innan säsongen tar slut, tror ja vill ta det när ja är hemma i Sunne, Jonas är fantastisk att träna för. Likaså min tränare Tomas hemmifrån, de är ganska lika i tränigssättet, vilket är bra, så blir det inte så mkt ändringar:)
            

*Wild Hearts Can't Be Broken*

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards