Alla inlägg under november 2010

Av Nathalie Bergkvist - 16 november 2010 17:10

    

Nästan nyss slutat, snackade litte med pappa om en massa saker, tydligen hade hästarna hemma varit på litte upptäcksfärd, inte särskillt ovanligt-.- Men de hade kommit hem som vanligt efter några minuters skojj^^


Tänkte skriva några bra hästfilmer som jag sett som jag varmt kan rekommendera:) : Flicka, Dreamer, Seabiscuit, Ruffian, The Derby Stallion, Mannen som kunde tala med hästar, Hästen från havet, Black Beauty.


*Ingen Människa Är Fri Som Inte Är Herre Över Sitt Eget Sinne*

(Epictetus)

Av Nathalie Bergkvist - 16 november 2010 12:34

  

sitter & dricker te så att min hals ska bli bra ngn gång, men nu är det bara rethosta kvar, men jag önskar att den kunde förvsinna ngn gång. Men det blir snart hoppas jag^^. Sitter & lyssnar på musik medans min mat ska bli klar, det blir en mkt avancerad maträtt- nudlar:D


Har bara tre hästar kvar att rida sen är det slut för dagen, så det är skönt:) Blir nog uteritt på 3-åringarna. Dels för det fina vädret & för att de behöver omväxlande träning:)


*Om Det Är Något Du Inte Gillar- Ändra På Det! Om Du Inte Kan Ändra På Det- Ändra Din Attityd!*

(Maya Angelou)

Av Nathalie Bergkvist - 15 november 2010 21:12

  

Jahapp, 5 hästar ridna idag (med Iron inräknad) Unghästarna gör stora framsteg, red litte kavaletti på dem, ca 4 ggr, & det gick bra:) sen galopperade jag över en bom i båda varven & de tyckte det var skojj. Lilla Stot som hon kallas, var litte busig idag för hon studsade som en bumbumbibjörn när jag skulle fatta höger galopp, men det var bara att rida framåt så gav hon sig & det var kul då hon varit litte depp på sistonde, så det var bra att hon var sig själv igen:)


Sen så har jag ridit Iron nu på kvällen & det gick bra. När jag rider honom så rider jag mycket serpentiner, en volt här & en volt där, en öppna, ett avbrott ngn skänkelvikning. Jag gör alltid saker hela tiden så att han får tänka & arbeta. Då det finns dem ryttare som sitter varv på varv på varv på varv på en volt. & sen går de ut på rakt spår å undrar vfr deras häst går ur formen? Ja vfr är det så tror du?;)

Menmen, nej nu ska jag hoppa i duschen å lägga mig då klockan snart ringer, & jag hoppas det är bättre väder imorn än vad det var idag, för detta var en dag som var en mardröm för alla som har djur, då allt är BLÖTT!!!

*Lifes About Taking Chances*


Av Nathalie Bergkvist - 15 november 2010 12:26

  

Vaknade till att det var regn, inte det roligaste, jaja, på med regnkläderna å ut å fodra hästarna, sen blev det frukost, å vanligt stallabete + att rida en häst innan lunch. Så nu har jag bara 3 hästar kvar att rida innan 4a, så det känns rätt soft:)

& när jag sitter & rider Rocco så säger en från stallet till mig: Jag tycker att du rider mycket mjukt & fint, fortsätt så:)

Shit vad jag blev chockad, men det är kul att få höra sånt för då vet man att man gör ngt rätt iaf;)


*Ingen Kan Få Dig Att Känna Dig Underlägsen Utan Att Du Ger Dem Ditt Tillstånd*

(Eleanor Roosvelt)

:)

Av Nathalie Bergkvist - 14 november 2010 20:05

Har nyss ridit Iron & fixat iordning käk till honom:) Ridningen gick bra, red ca 20 minuter & det räckte, tränade många lydnadsövningar med honom & sen så håller han på & lär sig att byta galopp så nu hade jag en bom som jag galopperade över samtidigt som jag gav hjälpen att byta galopp + att jag använde mig av vikthjälperna för att få bytet extra tydligt. Sen när jag gjort den övningen några gånger så bytte jag galopp utan bommen, & han har lättare att byta i ena varvet & det är när vi galopperar i häger galopp & ska byta till vänster, då bytar han alltid rent, men när vi ska byta från vänster till höger så blir det entra korsgalopp eller ett bocksprång i bytet, men när han gör bocksprånget så blir det iaf rätt galopp. Men det är bara att träna vidare:)


Nu är det kvällskäk som gäller innan det blir sängen & då blir det te med honing i, 2 mackor med kalkonpålägg, ost å gurka på samt en youggie^^


*There Is Always Something Good That You Can Learn From Everybody*

Av Nathalie Bergkvist - 14 november 2010 12:54

Sitter & lyssnar på litte på en låt som jag hörde när jag kollade på Vampires Diaries, det är nog ngt jag älskar med dagens teknologi, att man kan söka på ngn textrad på nätet & sen kommer oftast alltid rätt resultat upp & vips, så har man låten man nyss hört i sin samling av alla dess olika låtar;) Jag kan inte riktigt säga att jag är en tjej som gillar bara den génren eller bara den, utan jag är en tjej som gillar nästan all musik, det jag går efter om jag gillar en låt är om texten är bra, alltså om den har ngn betydande mening & sen hur denna text låter tillsammans med artistens röst, hur person i fråga kan förmedla den, det är artisten som gör låten levande, det är hon/ han/ dem som har i uppdrag att sälja denna låt. Vissa har den gåvan att kunna förmedla både på scen & på skiva, vissa kan bara förmedla bra på skiva & vissa bara bra på scenen, & de som inte kan förmedla bra på skiva är nog folk som behöver använda sig av ngt slags skådespelari som gör att rösten lyfts upp (tror jag).


Idag blire en slappardag & en bli-frisk-dag, då jag är litte krasslig i halsen, HATAR verkligen att vara sjuk, spec när man har rethosta, det är så himla jobbigt när man hostar tills man inte får ngn luft, sen är det så himla konstigt att det alltid blir värst när man lägger sig för att sova, eller när man sitter på en buss, & hostar & hostar, jag brukar försöka att inte hosta, men det funkar inte alltid så bra. Så det blir att äta honungshalstabletter & dricka te med honung i^^, sen ska jag ta mig i kragen & städa, hrm, ngt jag är mkt dålig på, jag är alltid slarvig, har alltid varit, men det blir nog bättre (hoppas jag)


Men sen så ska jag även rida Iron idag, litte lätt lösgörande arbete blir det med många serpentiner, avbrott & skritt, massa skritt-halt, halt-skritt, skritt-trav, trav-skritt, trav-galopp, galopp-trav, skritt-galopp, galopp-skritt, så att han blir ännu mera lydig, det blir nog ett 20 minuters pass. Jag brukar inte rida särskillt länge då det inte behövs rida honom längre då han inte är en häst som är stel av sig, han är välidigt mjuk av sig & det behövs inte ridas mkt då han gör det han ska & då tycker jag inte man ska rida längre än tills man får den där *Brakänslan*, som säger till en att man ska avsluta träningspasset. Sen finns det ju självklart de dagar då jag rider längre om det är ngt extra jag tycker vi behöver rida igenom. Eller som de dagar då det är konditionsträning då blir det oftast längre. Men när jag säger att jag rider i 20 minuter så är det arbetspasset som är 20 minuter, jag skrittar alltid ca 10-15 minuter före & efter varje ridpass. Dels för att Iron ska blir varm i kläderna före arbetspasset & för att han efteråt ska ha normal andning & normal puls.


Nej nu ska jag göra ngt vettigt, man kan inte sitta vid datorn hela dagen.


*Tillåt Dig Själv Att Vara Fantastisk*

...

Av Nathalie Bergkvist - 11 november 2010 18:24

  

Sitter & tänker lite vad jag ska skriva men har inget bra att skriva, har ont i min tumme då jag har en häst som är lite arg av sig när han är i boxen så han bet mej x)... annars är allt bra, Iron är ledig nu i 3 dagar då han blivit vaccinerad, brukar vara extra försiktig då:)

Jag förstår inte egentligen vad man ska skriva, om sitt liv? hur mkt då isåfall? man vill ju inte att folk ska veta minsta lilla man gör heller, sen ska det ju inte vara för tråkiga inlägg heller liksom...Men jag blev inte så sjuk som jag trodde jag skulle blivit iaf, & tur är la det, vem vill vara sjuk nu när första snön kommit? Ingen tror ja;)

Men en sak kan jag säga å det är att snart är det Jul:D eller om en dryg månad, men det är inte alls länge kvar, tänk att få klä granen å pynta trädgården & hela huset innuti & litte på utsidan:D & sen öppna alla paket, baka pepparkakor & äta opp halva degen så man får ont i magen:) & baka lussebullar, fast det gör man ju till Lucia, men ändå:) & att dricka Julmust & äta Julmat:D & sen att få sätta en rosett på hundarna & på katterna:) Men det bästa med julen är nog att få träffa alla jag inte sett på länge:)


Nej nu ska jag göra ngt vettigt, hänga opp min tvätt tex:p


*Kiss & Hug*

Av Nathalie Bergkvist - 9 november 2010 12:08

  

Sitter & käkar lunch, pyttipanna å makaroner, ketchup å hårda mackor med smör på:D Gottit:p

Det snöar ute, rätt gött att den kommit å knackat på dörrn;)

Jag är sjuk oxå, mindre rockigt kan jag säga när jag har stallet kvar att mocka, men det får gå undan:p


aja, nu ska ja äta vidare:p


*If You Want It, Just Go For It*

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards