Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Barbacka, mörker och reflexer;)

Av Nathalie Bergkvist - 23 januari 2011 17:06

Ja, min uppdatering är rent ut av sagt, mkt dålig x) Men jag har haft annat för mig. Jag jobbar inte längre kvar i Sigtuna då jag fick låga blodvärden igen, å kunde inte jobba längre. Så nu är jag hemma igen och rider mina hästar och jag har tom börjat läsa igen. jisses, trodde inte jag skulle sakna att läsa, men det gör jag, det är rätt bra att bara vara ifrån skolan i ngt år å tänka vad man vill bli. & det vet jag nu, jag vill bli barnsjuksköterska:) Jag älskar barn, finns la undantag för alla men jag gillar dem, och jag vill kunna hjälpa sjuka barn, att få visa dem att sjukhus inte är läskiga. Många barn får den uppfattningen ibland.


       

Ska snart ut och rida barbacka på familjens kallblodstravare, Fliza, mina två prinsar har ledigt nu då de måste få skor & nya brodd på sig då det är halt hos mej:/ & det är frassnö ute i skogen så där går det inte hellre att rida.


Årets första tävling blir i Sörmon, hopptävling Lokal med Iron, ska starta 90 klassen sen 1 meter, å är vi felfria i 1 metern, då är det omhoppning som gäller:D För han är 7 i år, iaf enligt ridsportens regel så är fyller ju alla hästar år den 1a Januari, men Iron fyller 7 på riktigt den 10e Maj^^


Nej nu blire att hoppa i ridkläderna å reflexerna å ut å rida i kylan med skoteroverallen på(Y)


*Om Du Önskar Att Dina Drömmar Ska Gå I Uppfyllelse, Får Du Inte Sova För Länge*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Bergkvist - 22 februari 2011 21:12


Jag & Mozart när vi hoppar några skutt i Munkfors förra året.             ...

Av Nathalie Bergkvist - 19 februari 2011 17:47

Har sett att det finns ett par röda Catago hoppskydd som Iron ska få som tävlingsskydd, de kommer matcha min röda hoppkavaj^^   Sen fick jag en fråga av pappa: Undra varför man gillar hästar så mycket som man gör? Jag tänkte lite på det, jag äl...

Av Nathalie Bergkvist - 19 februari 2011 15:07


Hmm, hade tänkt rida idag, men då det var lite mer än -25 grader kallt ute i morse, & minusgrader i skuggan så blev det ingen rida för hästarna då jag tycker att det inte ger ngn bra träning för dem när det är mer än -15. Så nu sitter jag frivilligt ...

Av Nathalie Bergkvist - 18 februari 2011 12:36


  Hoppade Iron igår i Munkfors & ovan här kan man se hur det såg ut, red utan kavaletti då inte alla bommar fanns i ridhuset. Var mkt nöjd med träningen & det känns som om terminen kommer gå bra:) Men vi får se:p ...

Av Nathalie Bergkvist - 14 februari 2011 10:25


Ska snart ut & mocka mina boxar (2) sen ska ja rida Mozart, sedan luncha alla hästarna, äta någe, sen rida Iron & sen sätta mig & plugga:)   Nu ärre så mycket snö i min skog att det går hästarna ovanför knäet x) Go träning för dem;) ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards