Alla inlägg under januari 2011

Av Nathalie Bergkvist - 25 januari 2011 21:40

Idag hade jag bestämt mig för att rida & kolla på ett gammalt hus som min syster sa att hon ville ha när jag var liten & hon var i min ålder. Men när jag kommer till den lilla skogsvägen som leder till huset, där har man satt upp en skylt där det står ridning förbjuden. Jahapp, tälit värre tänkte jag. Sen bestämde jag mig för att rida & kolla hur lång tid det tog fram & tillbaka till Västra Skymnäs x) Tog 2 timmar sammanlagd:D Fliza var jättepigg & tyckte allt var spännande. Snäll för å bara vara tre:) Nästa unghäst jag köper, den ska jag köra in först sen rida den.

Har nyss pluggat lite inför Svenska provet, jag känner mig faktiskt väl förberedd:) (för en gångs skull ;) ) Ska plugga hur möe som helst imorn. Sen har jag hämtat boken jag måste läsa enligt lärarn som heter Ängeln på sjunde trappsteget. Har iaf läst, få se nu, 3 sidor:D alltid något.

Nej nu ska jag äta pizza som mamma köpte med hem:p

 

Av Nathalie Bergkvist - 24 januari 2011 20:03

Jahapp, blidde ingen ridning då lilla Fliza tappat en framsko, så pappa skulle slå på en ny imorn:) Hon kommer vara HUUUUR pigg som helst. Så då får det bli en riktig långtur & ta en massa bilder:)

Sitter i ridkläderna i en rosa morgonrock & väntar på att Top Model 15 ska börja^^

Imorgon ska jag ta & rykta Iron & Mozart samt frisera dem:) Sen blire en massa plugg då jag har prov i Svenska B: Antiken och Medeltiden och jag har även prov i Matte. Jag ska ha högsta poäng i Svenskan, hoppas jag på iaf:p Matten är jag nöjd om jag får G då Matte inte är min starkaste sida, men jag tycker att jag har blivit bättre på det iaf, har väl med åldern att göra x) Shit vad gammal jag lät nu:I

             

Såhär kan en morgon hos mig se ut:) Vackert:)

Av Nathalie Bergkvist - 23 januari 2011 21:45

Nyss duschat, bäddat sängen så nu sitter jag i fotöljen med datan i knät & ser på *The Wedding Date*. Efter filmen blire att borsta tänderna & sova, för imorn ska jag pyssla med mina prinsar, rycka deras manar & rida Fliza en långtur:) Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute länge.

 

Här blev jag & Mozart placerade 3a i Sunne förra året:) Vår 1A PLACERING:D

Av Nathalie Bergkvist - 23 januari 2011 17:06

Ja, min uppdatering är rent ut av sagt, mkt dålig x) Men jag har haft annat för mig. Jag jobbar inte längre kvar i Sigtuna då jag fick låga blodvärden igen, å kunde inte jobba längre. Så nu är jag hemma igen och rider mina hästar och jag har tom börjat läsa igen. jisses, trodde inte jag skulle sakna att läsa, men det gör jag, det är rätt bra att bara vara ifrån skolan i ngt år å tänka vad man vill bli. & det vet jag nu, jag vill bli barnsjuksköterska:) Jag älskar barn, finns la undantag för alla men jag gillar dem, och jag vill kunna hjälpa sjuka barn, att få visa dem att sjukhus inte är läskiga. Många barn får den uppfattningen ibland.


       

Ska snart ut och rida barbacka på familjens kallblodstravare, Fliza, mina två prinsar har ledigt nu då de måste få skor & nya brodd på sig då det är halt hos mej:/ & det är frassnö ute i skogen så där går det inte hellre att rida.


Årets första tävling blir i Sörmon, hopptävling Lokal med Iron, ska starta 90 klassen sen 1 meter, å är vi felfria i 1 metern, då är det omhoppning som gäller:D För han är 7 i år, iaf enligt ridsportens regel så är fyller ju alla hästar år den 1a Januari, men Iron fyller 7 på riktigt den 10e Maj^^


Nej nu blire att hoppa i ridkläderna å reflexerna å ut å rida i kylan med skoteroverallen på(Y)


*Om Du Önskar Att Dina Drömmar Ska Gå I Uppfyllelse, Får Du Inte Sova För Länge*

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards