Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Jag ville ha snö, men fick blötsnö :/

Av Nathalie Bergkvist - 15 november 2010 21:12

  

Jahapp, 5 hästar ridna idag (med Iron inräknad) Unghästarna gör stora framsteg, red litte kavaletti på dem, ca 4 ggr, & det gick bra:) sen galopperade jag över en bom i båda varven & de tyckte det var skojj. Lilla Stot som hon kallas, var litte busig idag för hon studsade som en bumbumbibjörn när jag skulle fatta höger galopp, men det var bara att rida framåt så gav hon sig & det var kul då hon varit litte depp på sistonde, så det var bra att hon var sig själv igen:)


Sen så har jag ridit Iron nu på kvällen & det gick bra. När jag rider honom så rider jag mycket serpentiner, en volt här & en volt där, en öppna, ett avbrott ngn skänkelvikning. Jag gör alltid saker hela tiden så att han får tänka & arbeta. Då det finns dem ryttare som sitter varv på varv på varv på varv på en volt. & sen går de ut på rakt spår å undrar vfr deras häst går ur formen? Ja vfr är det så tror du?;)

Menmen, nej nu ska jag hoppa i duschen å lägga mig då klockan snart ringer, & jag hoppas det är bättre väder imorn än vad det var idag, för detta var en dag som var en mardröm för alla som har djur, då allt är BLÖTT!!!

*Lifes About Taking Chances*


 
 
Ingen bild

Linnea - polze.blogg.se

25 januari 2011 00:32

Snygg rid-dress! ;)

Nathalie Bergkvist

25 januari 2011 21:40

Ja visst är den;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Bergkvist - 22 februari 2011 21:12


Jag & Mozart när vi hoppar några skutt i Munkfors förra året.             ...

Av Nathalie Bergkvist - 19 februari 2011 17:47

Har sett att det finns ett par röda Catago hoppskydd som Iron ska få som tävlingsskydd, de kommer matcha min röda hoppkavaj^^   Sen fick jag en fråga av pappa: Undra varför man gillar hästar så mycket som man gör? Jag tänkte lite på det, jag äl...

Av Nathalie Bergkvist - 19 februari 2011 15:07


Hmm, hade tänkt rida idag, men då det var lite mer än -25 grader kallt ute i morse, & minusgrader i skuggan så blev det ingen rida för hästarna då jag tycker att det inte ger ngn bra träning för dem när det är mer än -15. Så nu sitter jag frivilligt ...

Av Nathalie Bergkvist - 18 februari 2011 12:36


  Hoppade Iron igår i Munkfors & ovan här kan man se hur det såg ut, red utan kavaletti då inte alla bommar fanns i ridhuset. Var mkt nöjd med träningen & det känns som om terminen kommer gå bra:) Men vi får se:p ...

Av Nathalie Bergkvist - 14 februari 2011 10:25


Ska snart ut & mocka mina boxar (2) sen ska ja rida Mozart, sedan luncha alla hästarna, äta någe, sen rida Iron & sen sätta mig & plugga:)   Nu ärre så mycket snö i min skog att det går hästarna ovanför knäet x) Go träning för dem;) ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards